Efekt motyla? Obraz jako wieloaspektowa dekonstrukcja całości

(Motýlí efekt? Obraz jako různosměrná dekonstrukce celku)
Galerie Rudolfinum
Praga
18 stycznia 2013 – 10 marca 2013

Martin Gerboc, Człowiek bez losu (autoportret), 2010–2011, media mieszane na płótnie, akryl, kredka olejna, papier na płótnie © Galerie Rudolfinum

Sześcioro artystów z trzech pokoleń zmierzyło się z problemem dekonstrukcji obrazu. Punktem wyjścia było doświadczanie współczesnego świata, w którym zmiany często zachodzą zbyt szybko i w sposób uniemożliwiający zrozumienie ich istoty. Malarskie wizje ukazują niepokojące emocje lub stany świadomości spowodowane nieuchwytnością rzeczywistości, kształtowaną poprzez proces nieustających przemian. Zjawiska, których nie potrafilibyśmy zdefiniować za pomocą słów, stają się być może dostrzegalne właśnie w wypowiedzi artystycznej.